Als onderdeel van het festival De Wereld van Witte de With 2009 én als afsluiting van Billy Apple’s solo tentoonstelling A History of the Brand and Revealed/Concealed, presenteert Witte de With It’s a new brand world, een project door en voor jongeren. Het project is een antwoord op het hedendaagse onderwerp ‘branding’.

Doe mee met The Exciting Museum tijdens De Wereld van Witte de With!

Word The Exciting Director van The Exciting Museum. Om mee te doen aan de competitie: download het aanmeldingsformulier, vul in en stuur op naar [email protected] of lever het in op vrijdag om 17:00 uur.

Tijdens De Wereld van Witte de With bouwt It’s a new brand world twee alternatieve ruimten in de Witte de Withstraat waar The Exciting Museum geïntroduceerd wordt – een binnenkort te openen kunstinstituut.

Op het programma staan verschillende activiteiten, die gekoppeld zijn aan het ontwerpen van de identiteit van The Exciting Museum:
– Maak in de photobooth je persoonlijke ansichtkaart. Als achtergrond voor deze kaart is te kiezen uit mogelijke locaties voor The Exciting Museum.
– In je rol als curator beslis je over The Exciting Collection van het museum.
– Doe mee aan het meest uitdagende onderdeel van het programma: gooi jezelf in de competitie voor The Exciting Director! De winnaar wordt gekozen door de festivalbezoekers.
– Een ander hoogtepunt van het programma is de workshop “How to brand yourself” door Neil Taylor, dé branding expert uit London. Neil maakt je wegwijs in de wereld van branding en stoomt je klaar voor de hedendaagse manier van leven.

Met ‘Er zijn grenzen‘ als centraal onderwerp van het festival, onderzoekt het project de ‘branded world’ waar we nu in leven. Dit onderzoek naar de dunne lijn tussen zowel kunst, design en marketing, als professioneel en amateuristisch, resulteert in een reflectie op de nieuwe mogelijkheden en uitdagingen voor de kunstwereld. De creatie van een aantal interactieve ervaringen tijdens het festival geeft de mogelijkheid tot een dialoog tussen het publiek en het instituut en forceert tegelijk de grenzen tussen bezoeker en kunstwereld.

It’s a new brand world bestaat uit: Marijke Appelman, Lola Bezemer, Iwona Lopacinska, Eric Roelen, Coen van de Steen, Weronika Zielinska en Pamela Zúñiga.

The Exciting Development van The Exciting Museum is te vinden op beide hoeken van de Witte de Withstraat en de Boomgaardstraat. Openingstijden zijn gelijk aan het festival: vrijdag 17:00-23:00 uur, zaterdag 12:00-23:00 uur, zondag 12:00-18:00 uur.

Op www.anewbrandworld.blogspot.com is het onderzoeksproces van It’s a new brand world te volgen. Word fan op Facebook.

Hoek Witte de Withstraat – Boomgaardstraat, Rotterdam