In de context van the king, the door, the thief, the window, the stranger, the camera, de solotentoonstelling van Judy Radul, presenteert Witte de With een masterclass door de kunstenaar.

De masterclass biedt een 'refracterende' - gebroken, of omgebogen - lezing van teksten die aan de basis lagen van het werk.

In the king, the door, the thief, the window, the stranger, the camera, verkent Judy Radul de maatschappelijke en poëtische vermogens van deuren, ramen, van in- en uitgangen, door middel van haar zogeheten multi-camera live-feed ‘present system', waarmee ze de tentoonstellingsruimtes van Witte de With in een dynamische set voor live beeldproductie transformeert.

Samen zullen deelnemers de tentoonstelling bediscussiëren en ermee in contact treden. Vanuit inzicht in het verschil tussen zicht en beeld in de spiegel en video, beginnen we met een oefening in het berekenen van spiegeling en breking. De tentoonstelling zal worden gebruikt als ‘toneel’ of ‘kader’ voor lezingen en interpretaties van een selectie teksten, waaronder: Bernhard Siegert, Cultural Techniques: Grids, Filters, Doors, and Other Articulations of the Real; Ina Blom: The Autobiography of Video: The Life and Times of a Memory Technology; Svetlana Alpers, The Art of Describing: Dutch Art in the Seventeenth Century, en Jean Genet’s The Thief’s Journal.

Voor deze Masterclass zijn alle studenten, kunstenaars en andere professionals op het gebied van kunst, cultuur en wetenschap welkom.