De deelnemers van het Werk-Leer project 2019 waren: Yahaira Brito Morfe, Merel Drop, Kid Feng, Ayumi Rosa Filippone, April Geoffrey, Eren Kalpoe, Merlijn Mollinga, Ban Tawfiq, Jemimah Vaughan, Aqueene Wilson.

Deze tien deelnemers hebben in de zes maanden gewerkt aan de identiteit en de ontwikkeling van MELLY met als doel om een voorstel voor het komende vierjarig cultuurbeleid te presenteren.

De deelnemers kregen gedurende de zes maanden 2 aantal workshops/masterclasses per maand om hen te ontwikkelen op het gebied van cultuur en beleid. De workshops werden gegeven door:

Florian Cramer

Een presentatie over onze waarnemingen van cultuur in Rotterdam. Welke instituten/organisaties zijn hierbij relevant en succesvol.

Odair Pereira

Een workshop over het implementeren van cultuur in modeontwerp vak. Hoe kunnen we dit toepassen op Melly.

Stijn Kemper (2018 WLP participant)

Een toer door Verhalenhuis Belvedire met een presentatie over de geschiedenis en visie op kunst en cultuur van de organisatie. Gepaard met een gesprek over de persoonlijke ervaringen met FKA WDW en het Werk-Leer Project.

Mitchell Esajas

Een presentatie over the Black Archives en zijn ontstaan gepaard met een groepsdiscussie over kunst& cultuur en de instituten. Wat zijn de voornamelijkste verschillen tussen verschillende culturele instellingen en hoe komt het dat kleinere organisaties populairder zijn.

Kees Weeda

Presentatie over de geschiedenis en bestaan van cultuurbeleid.

Teana Boston–Mammah

Een workshop over het formuleren van persoonlijke interesses en visies. Hoe kunnen we één visie creëren met de groep. Wat is belangrijk om te erkennen in dit proces.

JanPier Brands

Een toer door WORM gepaard met een groepsdiscussie over de combinatie van een culturele instelling en cultuurbeleid.

Silvana Sodde

Een workshop schrijven. Hoe schrijven we creatief. Wat is de beste manier om overtuigend te schrijven. Schrijven we conceptueel of meteen ter zake.

Avril Hensen

Een terugkoppeling op wat er is geschreven als cultuurbeleids voorstel. Is het duidelijk. Wat kunnen we toevoegen of aanpassen.

Mohamed Chajid, Stijn Kemper, Eva Langstraat (2018 WLP Participants)

Een reflectie op het process. Wat heeft de groep geleerd in dit project en wat zullen ze met hen meenemen. En wat heeft de groep aan de tafel gebracht. Zijn bepaalde verwachtingen behaald?

Het collectieve leerproces van de tweede editie van het Werk-Leer Project wordt in kaart gebracht in een korte video van Robert-Jonathan Koeyers & Nohely Koeyers, genaamd Half&Half. Bekijk 'm hieronder.